När inte tekniken fungerar...

Jag har just bestämt, och kontrollerat med mycket vetenskapliga medel, att jag nu är frisk. Alltså har jag inte ont i huvudet, jag känner mig inte febrig, jag är inte orklös och jag känner mig allmänt frisk och redo att börja träna igen. Mina vetenskapliga metoder? De heter Seitz, Bach, Fiocco, Weber, Vivaldi och Händel. Obegripligt? Jo, om man har feber är det outhärdligt att lyssna på, eller ännu värre, spela fiol. Eftersom febertermometern sällan, eller aldrig, visar om jag har feber eller inte har jag därför utvecklat min egen metod genom att spela fiol. OM det går bra är jag frisk och annars har jag feber. Extremt smidigt tycker jag. Och eftersom jag just lyckades ta mig igenom 8 stycken, alla skrivna av varsin av gubbarna ovanför, är jag friskförklarad. Haha, då kan jag köra motorcykel hela helgen och träna fotboll på tisdag. Alldeles utmärkt!  

Jag ska börja spela fotboll igen!! Vet inte om jag redan sagt det kanske, man blir så senil av två år på Kunskapsskolan och sen ett år på Kunskapsgymnasiet... Men att spela match innan jag ens hunnit med en träning tyckte jag var att ta i, mamma föreslog en träning och sen match, men jag håller fortfarande inte riktigt med om att det är en bra idé... När man inte har spelat på flera (typ kanske 5?) år har man tappat mycket, teknik, spelförståelse, placeringar och kanske framförallt konditionen (även om jag har tränat annat under tiden...). Riktigt kul ska det bli iallafall!!

Kommentera här: