Million pieces

Plugga, plugga, plugga!!
Det suger att vara sjuk i slutet av terminen... Man kommer långt efter i allt och måste ta igen allt på samma gång, typ samma vecka. Känner att jag har en monstervecka framför mig med två prov på onsdag, ett på torsdag, ett seminarium på fredag och tre arbeten som borde skrivas typ nu. Inte riktigt kul, men jag gillar att ha mycket att göra, så det är bara att se det positiva. Jag kommer åtminstone kunna plugga de fyra dagar som är kvar innan nästa helg. För att vara helt ärlig har jag faktiskt varit ganska duktig och pluggat matte idag, så det är inte riktigt lika mycket panik inför nationella längre, men när det är måndag morgon och man har ett helt kapitel som är orört är det ganska tungt, men det var bara att ta upp boken, vara tråkmåns när lillasyster ville spela spel, umgås eller allmänt ha sällskap och räkna. Resultatet efter en heldag är iallafall att kapitlet är genomräknat så inte en enda uppgift är orörd längre. Riktigt skönt.

Sen kollar man på skrivbordet och ser fysikboken, ekonomiboken, romanen till svenskan och romanen till engelskan och inser att man inte har kommit särskillt långt ändå. Och så kommer man på spanskauppgiften och religionsarbetet som också ska göras. Haha, jag kommer inte att ha något liv den närmaste veckan, men om allt går som jag vill är det värt det!

Kommentera här: