Try

Har inte kört motorcykel sen det blev lerigt i höstas, men efter att ha tjatat på och argumenterat med mina föräldrar gick mamma idag med på att ta en tur med våran lilla Honda. (Jag vill säga min, men det vore att ljuga) Första försöket på väldigt länge, så lite vingligt var det, men men. Jag överlevde! Jag fick köra lite manöver på vändplanen vid byns fina lilla skola, svänga, gasa, växla, bromsa. Har inte fått använda fotbromsen förut, men från idag måste jag göra det. Teoriboken har nästan skrämt mig tillräckligt för att jag ska låta bli att köra genom att säga att man bara låser däcken, får sladd och kör omkull (vilket = skadar sig själv + motorcykeln allvarligt) Det visade sig att det inte stämmer. Jag körde sladd (fast bara lite) en gång för att jag bromsade för hårt, men jag skyller på att det var grusigt. Hur som helst klarade jag mig ändå utan att ramla så både jag och hondan är hela. 

Lite intressant hur mycket man kan stirra på andra när man kör. Det var en övningskörare som körde förbi, (och just där är det sväng, backe, utfart från skolan och dålig sikt, så man borde hålla koll på vägen), som lyckades stirra så länge jag var inom synhåll. Jag känner mig inte alls utstirrad...

Kommentera här: