To win my love

Varför ska det vara så värdelöst tema på nationella proven för svenska 1? Relationer. Helt omöjligt att skriva ett tal på temat relationer. Även om jag lyckas skriva något kommer jag aldrig lyckas skriva ett bra tal eller hålla talet. PANIK! Varför kunde de inte vara slöa och ta samma tema som på skriftliga delen av nationella i svenska i nian förra året, ett ljus i mörkret? Det här går inte! Hur jag än gör handlar talet om kärlek istället för relationer...

Slutklagat för idag. Kanske. Känner att jag inte gör så mycket vettigt i skolan, typ som att skolan tagit lite ledigt en vecka för tidigt. Det är liksom inget som ligger på och tvingar mig att plugga, men om jag inte skriver talen i svenska och engelska innan lovet får jag panik efter lovet eftersom det är deadline v. 15 respektive 16... (tycker för övrigt att "insert"-knappen på tangentbordet bara är onödig och orsakar problem, appropå ingenting...)

Kommentarer:

1 Lina Westerlund:

skriven

Men hallå min vän, man får ju faktiskt prata om kärlek om man vill det :) Du får ju välja vad som helst som har med relationer att göra!

2 AliceSaraLovisa:

skriven

Jo, det så klart :)

Bara lite rädd eftersom det är nationella, lite extra känsligt med tema och instruktioner och så :)



Vår lärare pratar bara om att man kan skriva om internationella relationer eller hur relationer mellan olika folkgrupper ser ut och sånt tråkigt...

Kommentera här: