Ready to fly

Idag har jag kört motorcykel. Eller först skjutsade pappa mig så jag ska känna hur man ska köra och sen fick jag köra på en övergiven väg. Trodde pappa iallafall. När jag körde fick jag instruktionen att jag skulle bromsa två gånger i 30 och sen två gånger i 40. Andra inbromsningen kom det helt plötsligt en bil och körde om mig för att sen köra framför mig i typ 20 km/h blandat med att bromsa in och stanna hela tiden. Jag skulle köra tills vägen tog slut (en raksträcka över åkrar) för att sen vända och köra tillbaks. Hela vägen bort fick jag köra efter bilen, men sen kunde jag iallafall dra på lite. Så himla kul att köra igen, nu börjar det komma tillbaks och jag litar allt mer på mig själv för varje gång jag kör. Kanske kan hinna ta körkort i sommar!

Innan vi tog en tur med motorcykeln körde jag ner till bondgården med ena bilen och bytte däck, även denna gång med pappa. Helt enkelt en dag med mycket körning och körkortsfokus. Tänkte lägga upp en bild på vår fina Honda, men jag har visst ingen, så den kommer senare helt enkelt. Jag briljera lite med att säga att det är en Honda CBF 125, vilket egentligen inte säger något...

Kommentera här: