Allegro - JH Fiocco

Ett klassiskt stycke jag bara älskar. Väldigt glatt och extremt roligt att spela. Allegro av JH Fiocco, även känt bland suzukielever på Åkerby Stråk som Fiocco.

Hur som helst har det varit en väääldigt slapp dag i skolan idag. Först fysik och för tillfället förstår jag faktiskt vad vi gör, sen låååång lunch/WS och så tema (=samhällskunskap/historia/religion/svenska), där vi skriver en uppsats om konflikter. Var klar igår och lämnade in min uppsats det sista jag gjorde innan jag lämnade skolan idag. Hela förmiddagen satt jag och stirrade på min dator och spenderade tiden med väldigt onödiga saker som att läsa allt jag missat på facebook. Okej, jag ändrade start och mål efter min tränares önskemål på de orienteringsbanor jag lägger, men det borde jag inte göra på skoltid hursomhelst.

Jag måste bara få klaga lite också. Senast igår läste jag i körkortsboken att när man kör på landsväg ska man hålla så långt till HÖGER som möjligt i kurvor med dold sikt. På vägen hem från bussen finns en perfekt sån kurva där man kör runt en tomt med buskar och träd som gör att man inte ser om det kommer någon från andra hållet. När man cyklar hem har man innerkurva och just idag var det ganska lerigt längs kanten på vägen, framförallt i den kurvan. Självklart kom det då en taxi som inte såg mig, även om jag såg honom långt innan vi möttes, som precis som alla andra taxichaufförer körde alldeles för snabbt på vår lilla 40-väg. Speciellt med tanke på att det var en kurva med dålig sikt. Hursomhelst möttes vi mitt i kurvan, där han körde så långt till VÄNSTER som möjligt och nästan tvingade mig att köra ner i diket. Trodde att jag skulle krocka med hans backspegel eller sladda in i bilen för att jag fick sladd när jag precis passerat backspegeln. Hur svårt kan det egentligen vara?! Fick lust att "råka" ramla ner i diket eller skrapa styret mot bilen, men jag lät bli och muttrade istället hela vägen hem.

Kommentera här: