Not stopping

Nu är jag hemma igen efter ett otroligt inspirerande läger och riksårsmöte. Sveriges Blåbandsungdom har de fyra senaste dagarna umgåtts tillsammans med Frisksportarna på Stensunds folkhögskola. Det har varit dans i alla möjliga former, (allt från pardans med liveband till traditionella folklekar i något för varm idrottshall till afrodans nedanför slottets terass), löpningstävling, riksmästerskap i friidrott, bränboll och krocket med något påhittiga (och även galna) regler, möte, diskussioner, god mat, trevliga, efterlängtade vänner och nya bekantskaper, midsommarfirande och mycket träningsvärk och ömma kroppar. Jag tror inte att jag har blivit lika inspirerad på länge! Alla de som inte var där har missat något, och de som smet igår missade något de med. Nog för att det var mest läger och "roliga" aktiviteter torsdag, fredag och lördag, men man måste vara med på mötet och diskussionerna också om man ska komma frammåt. Är galet taggad på att starta upp nya grupper och aktiviteter på en gång, men jag har inte hunnit bestämma var jag ska satsa energin och insatsen. Jag vet att roundaboutgruppen jag startade i vintras kommer finnas kvar och vidareutvecklas, men jag vill göra så himla mycket mer. Jag vill visa för alla som inte känner till SBU att vi finns, jag vill engagera de medlemmar som idag bara är namn i ett register och jag vill skapa aktiviteter för alla, oavsett om de är medlemmar eller inte. Men inget kan man göra själv, och utan planering kommer man inte långt. Tur att jag har stora delar av sommarlovet kvar och kan satsa mycket tid på planering!

Kommentarer:

1 Gustav Karlsson:

skriven

Hejja hejja!! Mer verksamhet ute i landet är det vi i FS med hjälp av råden, distrikts- och lokalavdelningarna under året ska jobba för. Hör av dig om det är något! :)
Kram
Gustav

Kommentera här: