Morgonträning

Söndagmorgon klockan 8 och regnet öser ner utanför fönstret. När jag ser ut genom fönstret möts jag av en jämngrå himmel som inte ger något som helst hopp om att sluta ösa ner vatten över oss. Trots detta, eller kanske just på grund av att det troligen kommer se likadant ut resten av dagen, kliver jag upp, knyter på mig springskorna och kör några intervaller i backen på vägen alldeles utanför huset. Det är riktigt skönt att springa i regnet på morgonen, det är liksom inte lika varmt och jobbigt som om solen hade legat på. Sen är det ett väldigt effektivt sätt att vakna på. Om man var lite för trött för att gå upp men ändå tog steget upp ur sängen och ut genom dörren blir man lite piggare på en gång. Om man dessutom springer en bit i regnet vaknar man till ännu mer. God frukost och en skön dusch så är man lite mer människa igen.

Snart är det skypemöte med aktivitetsrådet och planering inför femkamp på SBU:s riksmöte under midsommar och sen bär det av in till stan innan det är midsommarfirande (jag vet, en vecka för tidigt) med hembygdsföreningen. Förhoppningsvis (trots att himlen inte ser mer lovande nu än för två timmar sen) kan det hinna bli uppehåll innan firandet, vore mycket trevligare så. Och med ännu mer tur kan det vara uppehåll resten av dagen så jag kan lyckas övertala mina föräldrar att vi ska övningsköra motorcykel också innan kvällen.

Kommentera här: