Midsommmar igen

Mitt huvud bokstavligen skrek i protest när jag, till slut, gick upp vid 9. Lillasyster hade varit uppe flera timmar och själv sett till att vara klar i tid för att hinna till fotbollskolans sista dag. Hann lagom säga hejdå till henne innan hon åkte. Hon är duktig hon som håller ordning och fäljer någon slags dygnsrytm...

Har lyckats dra på mig en ordentlig förkylning lagom nu till midsommar. Vilken tajming man kan ha! Huvudet känns hundra gånger tyngre än en vanlig morgon, näsan rinner och kliar om vartannat och jag skulle helst av allt sova några timmar till. Eller varför inte hela dagen?

Oavsett vad så kan jag helt enkelt inte sova bort dagen. Imorgon är det midsommarläger med SBU som gäller så tidigt i morgonbitti går bilen mot Stensund. Det gäller att hinna packa och fixa allt material till femkampen jag som medlem i aktivitetsrådet är med och arrangerar och att bli klar innan ikväll. Sen är det en helg fylld med aktiviteter, möte, gamla och nya vänner och bekantskaper och en och en annan tävling. Exempelvis är det traditionsenligt riksmästerskap i terräng och hela familjen (eller kanske hela lokalavdelningen, ibland är det samma sak) ska vara med och försvara vår mästartitel från förra året. Lite komiskt (eller tragiskt?) när vår lokalavdelning endast är repressenterad av vår familj och det är vi som vinner. Jag menar, det finns många avdelningar som är större än vår och vi vann inte för att vi sprang snabbast utan för att vi samlade ihop flest poäng. Alla som är med får poäng, så placeringen är inte allt... 

Hoppas, hoppas, hoppas att vi får bra väder den här midsommaren, vi ska nämligen tälta och jag ska, helt själv, packa ner vårat tält på söndag eftersom familjen åker hem redan på lördag kväll.

Kommentera här: