Dans, folklekar och så lite möte

Om en timme bär det av mot Stensund och SBU och Frisksportarnas gemensamma midsommarfirande. Så fort vi kommer dit drar det igång med aktiviteter och inte är det slut förrän jag är hemma igen på söndag kväll. Om jag har skött mig som jag ska (eller som man ska på läger) kommer jag att vara riktigt trött på söndag kväll, men det är det värt. På förmiddagen idag är det roundabout workshop med en av de riktiga dansarna, så jag ska såklart dit och samla inspiration till höstens dansgrupper. Tänkte att jag ska starta ytterligare en grupp till hösten, utöver att jag ska utöka den grupp som startades i våras. Har hört önskemål från småsyskon om att de vill vara med och dansa, så då kanske det kan vara värt att lyssna på dem och lägga ner den extra tid som krävs för att kunna ha en lite äldre grupp och en lite yngre grupp. Tänkte försöka fota så mycket som möjligt under helgen, jag menar ska man lära sig fota människor så måste ju första steget vara att hitta människor att fota. Och jag vet att det kommer att finnas gott om människor att fota på midsommarfirandet, folklekarna, alla aktiviteter och all fritid under helgen, så om inte kameran är ockuperad av någon annan (pappa eller lillasyster, exempelvis) kommer jag vara den som leker paparazzi...
 
Nog för att vi är vana med konstiga pålägg från lillasysters sida (hennes specialitet är tunnbrödrulle med smör och russin!!) var smörgåsen på hennes födelsedagsfika en överraskning. Mamma är inte känd för sina konstiga pålägg, men en enkel brödskiva med smör och en jordgubbe blev det minsann!
Foto: AliceSaraLovisa, Juni 2012

Kommentera här: