Prisonbreak

Jobbat halvdag idag och sen spenderat eftermiddagen med utmärkt sällskap vid vattnet. Vädret var väl kanske inte riktigt lika bra, men det höll uppe tills vi satt i bilen påväg hem åtminstone. Lite dunder och några droppar kom utspritt övet hela eftermiddagen, men när molnen drog ihop sig ordentligt och det såg ut att bli riktigt oväder gav vi oss. Var absolut inte sugen på att bada, men trevligt kan man ju ha ändå. Systeryster låg i vattnet så länge att hon nästan blev alldeles blå och sen tog det ett bra tag innan hon slutade frysa, men så går det när man badar för länge! Snart är det Hawaii 5-0 på televisionen, så jag tänkte dra mig dit. Hoppas bara att jag orkar upp för att jobba imorgon också... Imorse blev jag rätt besviken när jag insåg att det bara var torsdag, var verkligen sugen på att ha ledigt, men jag väljer själv, så jag ska inte klaga... Imorgon kommer iallafall belöningen för två veckors slit i det där hönshuset som snart börjar kännas som ett andra hem, eller kanske ännu mer som ett fängelse. Nu när jag tänker på det är det garanterat ett fängelse. Det ligger i skogen, jag får alltid jobba själv, radion används som tortyr (är det inte reklam är det radiopratare, dålig/uttjatad musik eller kass mottagning) och det finns inga fönster. Sen får man inte ta in något som inte är rent/desinfekterat och man får inte ta ut något som används därinne... Hoppas, hoppas, hoppas jag slipper det nästa vecka och vi äntligen kan plocka flyghavre istället.
 
Juste, belöningen ja... Imorgon kommer småkycklingarna! De kläcks på morgonen och sen ska vi packa in dem i hönshuset på eftermiddagen. Bror har redan börjat planera att kidnappa en eller två, hörde att det var fler än han som tyckte att det vore kul med en söt liten gul dunboll hemma. Vi får väl se!

Kommentera här: