Breaking Dawn

Vad gör man egentligen när man vaknar och klockan står på 7 minuter över 5, på morgonen? Jo, man går upp äter frukost gör sig iordning och inser sen, när man är klar, att klockan fortfarande inte har ringt, eftersom man gått upp en och en halv timme innan alarmet och inte 23 minuter.... Jaja, så kan det gå när man är lite förvirrad och samtidigt galet rädd för att komma försent. Idag har det varit en låååång dag på jobbet, även om det bara blev 6 timmar. Vi har gått på samma åker i minst 5 av de timmarna, och på samma fläck (=rört oss max 10 meter frammåt) ända sedan lunch, alltså i 3 timmar. Galet! Det är så mycket flyghavre där jag går att jag inte kan titta någonstans utan att se någon planta (vilket inte beror på att jag ser flyghavre bakom ögonlocken när jag blundar) och kollar jag där resten har gått/står ser jag lika mycket till. Gah! Självklart ligger allt ner också för att det har varit översvämmat, så ju mer man kollar desto mer finns det att hitta och därför också att missa. Hade hoppats kunna bli klara med alla åkrar imorgon eftersom det bara var 4 kvar, men inte då. Ett rimligare mål är att klara av den här åkern, alltså åker 2 av de 4.... Närmast på schemat står att artigt förklara för alla telefonförsäljare som ringer vid den här tiden att min far inte är tillgänglig för tillfället, förstår inte varför de ens försöker, det är nästintill ingen som lyckas sälja något ändå... Och spela lite spindelharpan, såklart, tror nästan att det börjar bli ett tvångsbeteende...

Kommentera här: