Lite tur ska man ha ibland som omväxling

Undrar om det inte kanske var bra att jag sov i kyrkan inatt. När jag kom hem möttes jag av en familj med diverse olika krämpor och sjukdomstillstånd, eller huvudvärk, möjlig feber och växlande illamående. Själv tog jag huvudvärkstablett inför kyrkavslutningen med övernattning igår, men sen släppte det! Känner mig friskast här hemma, som bara är lite trött av att ha varit uppe till 4 inatt och sedan sovit max 6 timmar vilket ju kanske är ganska hyfsat ändå...
 
Bestämde mig på eftermiddagen för att försöka fånga det vackra ljuset på bild och skyndade mig ut med kameran i högsta hugg, utan vantar och med lillebrors stövlar på fötterna (eftersom de har högst skaft och jag ville kunna pulsa runt på tomten utan begränsningar). Insåg återigen vilken skillnad kamerainställningarna gör för bildresultatet. Haha, när jag stod och fotade snötäckta träd som allra bäst kom helt plötsligt något och gick in i bilden. Fick en liten chock och undrade först om det var en älg som kom pulsande i snön men insåg sen att den var för liten. En hjort var det, eller två för att vara ärlig. Det var ju inte riktigt meningen att jag skulle fota hjortar, men kul var det att försöka iallafall. Helt omöjligt att hålla kameran tillräckligt still när jag zoomat så långt som möjligt. Alla bilder blev olika grader av suddiga där vissa har fyra eller fem versioner av varje hjort och andra är nästan skarpa, tills man försöker zooma in.
 
Foto: AliceSaraLovisa, December 2012

Kommentera här: