Kortvasan?

Helt otroligt hur fort snömängden kan minska! Över jul hade vi så mycket snö att man stod med snö upp till knäna om man klev utanför dörren och idag syns gräs, grus och mark genom snön. Vi trotsade envist smältgraderna och åkte några varv i vårt spår på åkern. Skulle enligt min ett-spår-mer-per-dag-plan åka fem varv idag, men när jag var inne på det femte kom mamma och mötte mig för att åka med de varv jag hade kvar så det blev ett till. Lite nöjd är jag att jag nästan hållit mig till planen att åka varje dag, men jag måste bli bättre på att hålla mig till planen i fortsättningen, har nämligen nästan bestämt mig för att (om det fortfarande går) anmäla mig till kortvasan. Pappa kollade om jag och lillebror var intresserade av att åka för några dagar sedan eftersom de åkt kortvasan tidigare och det fortfarande fanns möjlighet att anmäla sig. Egentligen vore det galenskap från min sida, framförallt om snön töar bort inom de närmaste dagarna. Kortvasan är 3 mil. 3 MIL! Jag åkte möjligen 4,5 kilometer idag, och var nöjd med det. Att sen tro att man ska orka åka 3 mil är galenskap. Även om det säkert rent praktiskt är möjligt att jag kan orka ta mig 3 mil med skidor kommer det att ta väääldigt lång tid. Men det kanske är ett bra mål att träna mot. Bara för att ha en väldigt mycket bättre anledning att slita på spåret på åkern än att man ska orka åka ett varv mer än dagen innan. 

Kommentera här: