Kärleksbomb

Igår firade jag kyrkans nyår med konfirmanderna. Vi hade förta träffen i torsdags men det känns nästan som att vi har känt konfirmanderna ett helt år och vi snart ska ha konfirmationsgudstjänsten. Hela gruppen är så underbar, de gör som man säger, är nyfikna och engagerade och de verkar ha kul hela tiden. Sen är alla ledare om möjligt ännu mer fantastiska. Har fått så grymt mycket kärlek den här helgen och jag vet inte riktigt om jag lyckats ge lika mycket som jag fått. Bandet var med och spelade på mässan vi firade inför det nya året och det var väldigt roligt att höra att det var flera som uppskattade att jag var med och spelade fiol. Sånt kan lyfta väldigt mycket och göra att man blir extremt mycket duktigare och mer motiverad på en gång, oavett vad man gör är det ju alltid kul att få höra att man kan eller att man är duktig. Att få lite bekräftelse på att arbetet man lagt ner har givit resultat. Några av oss ledare sov kvar i församlingshemmet när vi städat klart, men sov gjorde vi inte så mycket. Jag sov som mest 3.5 timmar så jag kommer nog sova gott inatt! Det var ändå så värt det och jag är galet taggad på avslutningen, när det är övernattning igen. 

Kommentera här: