Dansuppvisning

 
Igår var det dags för avslutning med Roundabout. 30 danssugna tjejer med förväntansfulla familjer samlades för uppvisning och fika. Den yngre gruppen stod stilla i minst 5 minuter medan föräldrarna gick in och alla (inklusive jag) imponerades av deras förmåga att vara tysta och stilla i mer än 2 sekunder. Uppvisningen gick utmärkt och alla var jätteduktiga. Blev så stolt över mina duktiga tjejer igår!! Berättade lite för alla familjer om vad Roundabout och SBU är för något, och vi bad att alla dansare skulle registreras som juniormedlemmar. Tror vi fick ihop omkring 20 stycken, vilket borde innebära en ökning med ca 400 procent för vår lokalförening, om man bara ser till de "aktiva medlemmarna mellan 6-25". Fick massor av förfrågningar om ifall det blir någon dans i vår, så jag ska se till att hitta tid även under våren för en omgång dans. Fyra av tjejerna i den yngre gruppen hade gått ihop två och två och köpt tack-för-terminen-och-god-jul-klappar åt mig, ett ljus och en strut med julgodis. Så himla söta!! De är såklart söta allihop, men ändå, det behövde de ju inte göra! Kändes lite bra att kunna ge dem varsin tidning i julklapp. Haha, sen att jag är en av författarna och skaparna bakom tidningen är inget vi behöver tala om. Hoppas de uppskattar tidningen iallafall med tanke på att den är till för dem! Beordrade min far att fotografera så att även jag kan njuta av hur vackert de dansade så nu kan jag titta på bilderna heeela vintern. De vägrade dansa utan mig, så jag stod bakom publiken och dansade, i stort sett tryckt mot bakre väggen. Tänker inte lägga upp någon bild på tjejerna eftersom jag inte bett om lov, men mina vackra klappar kan ni få se!
 
Foto: AliceSaraLovisa, December 2012

Kommentera här: