Practice makes perfect

Största delen av dagen har spenderats på en motorcykelbana och ägnats åt att nöta krypkörning och högfartsbana. I många, långa timmar. Stackars pappa som var tvungen att sitta i värmen och titta på och se hur jag gång på gång tappade koncentrationen och satte ner foten, välte koner, missade svängar och allt vad jag hittade på. Han måste ha väldigt bra tålamod, för han klagade aldrig utan tvingade mig bara göra om två gånger för varje gång jag tappade koncentrationen... Tur att man har någon som kan säga till en att man måste skärpa sig när man inte gör som man ska. Med envishet, koncentration och tålamod blev det ordning på svängar, koner, linjer och banor till sist. Sen när vi väl kom hem igen tvättade jag motorcykeln för ovanlighetens skull, får se imorgon om det gav något resultat eller om jag bara lyckades smeta ut dammet ännu mer. Det är nämligen oftast det andra som blir resultatet när jag försöker tvätta den... Innan all träning på motorcykelbanan hann jag med ett skypemöte med aktivitetsrådet från SBU också. Vi hade väl kanske inte jättemycket viktigt att säga och besluta, men vi hade möte iallafall och nästan alla var där, så det får räknas som lyckat. Med lite tur kanske vi kan bli full trupp på arbetshelgen när vi ska bo på Hellidens folkhögskola (tror jag iallafall att det är) tre dagar (eller, två nätter iallafall) tillsammans med förbundsstyrelsen, som bestämmer över heeela organisationen, och idrottsrådet, som har ungefär lika mycket makt som vi om jag inte har helt fel... Kan bli riktigt bra!! Om jag lyckas ta mig dit, vill säga... De som kommer från Umeå har mycket längre att åka, men ändå har de mycket smidigare. Bara för att de är lite fler än det är som kommer härifrån, och såklart för att de har någon som är lite organiserad och ordningsam som ser till att göra det smidigt att ta sig dit...

Kommentera här: