Movie star

Filmkväll!!! Moa kommer om en liten stund, chokladmuffinsarna jag nyss bakade står på bänken och doftar, tv-rummet är strax presentabelt och filmerna är framme. Helt enkelt bara vänta kvar att göra... Inte min starka sida... Tror jag måste ta fram kameran och leka paparazzi igen... Eller trakassera min stackars bror med lite mer gitarrspelande... Eller så kan jag ju tala om vad jag gjort för kul idag. Jag vaknade nämligen när min klocka brukar ringa när det är skola, trots att den inte ringde idag, så jag har hunnit mycket ska jag säga. Mitt rum har förvandlats från det kaos det blev medan jag låg med feber till ett rum som faktiskt ser ut som ett sovrum, jag har skapat en ny fram- och baksida till boken där jag skriver ner alla mina gitarrnoter (vilket var mitt projekt härom dagen) och så har jag varit in till staden en sväng. Min garderob är i tragiskt behov av nya byxor (eller, ja, om det är garderoben eller jag och om det bara är just byxor går att diskutera), och idag har den därför fått hela två par nya jeans för att väga upp för de fyra par byxor jag igår bestämde att jag inte kommer att använda mer för att de är trasiga... Det var alltså inte mer än rätt... Är faktiskt lite stolt att jag hann in till stan och hem igen medan lillasyster var i skolan så att hon inte kom hem till ett tomt hus!! Å andra sidan är jag inte den som är långsammast på stan, fast idag missade jag nog några affärer jag borde ha gått in i... Hade tänkt att jag skulle köpa nya målardukar också, men det fanns inga med rätt mått, så jag får kanske beställa dem från webbshopen istället,  irriterande....

Kommentera här: