Konfirmandledare <3 bollhav

De som konfirmerar sig i Bälingebygdens församling har det bra. De har helt enkelt världens bästa, underbaraste och mest fantastiska ledare. Idag har några av oss ledare från tidigare och några av de blivande ledarna varit på Alborgen och samarbetat, lärt känna varandra lite bättre och haft väldigt kul. Iallafall har jag haft kul! Haha, höjdpunkten var nog när vi släppte ner tre av fiolårskonfirmanderna i ett bollhav för att hitta knappar. De lekte i bollhavet minst 10 minuter innan vi till slut kom därifrån. Eller så kanske det var när vi skulle spela gigantiskt flipper och slängde in två bollar. Kaos!! Ett flipper där spakarna är stora som brännbollsraketar, bollarna är tennisbollar och så lägger man till lite dåligt ljus och uppgiften att få exakt 30 poäng. Men efter många försök gick det. Nej, höjdpunkten var nog bollhavet. Oj vad jag skrattade!! Trodde aldrig att det kan vara så kul i ett bollhav, eller att det kunde vara så kul att titta på de som hade så kul i ett bollhav. Det var till och med en som ville skaffa sig ett eget bollhav... Å vad jag önskar att jag tagit med kameran och fotat, eller telefonen så att jag kunde ha filmat eller åtminstone spelat in ljudet, men såklart lämnade jag det i ett skåp...

Kommentera här: