Countdown

Tänk, här har jag fokuserat så hårt på att räkna ner dagarna till skolstarten att jag inte tänkt på hur fort de flugit förbi. Om fem dagar har jag redan gått första dagen i skolan, och redan imorgon börjar mina kära syskon i sina respektive skolor. Jag är så galet avundsjuk på dem, men det kanske bara är jag på denna jord som känner så... Min bror skulle iallafall bra gärna byta med mig, han erbjöd mig att gå i hans skola, istället för honom, tills jag börjar. Tror dock inte riktigt att någon skulle gå på det. Jag menar såååå lika är vi inte, och ja, han är ju min bror... Tror iallafall att det mesta är under kontroll inför min egen skolstart på måndag. Väskan ar nog nästan varit packad och klar sedan sommarlovet började, abstinensen efter att plugga, planera och organisera är enorm och jag kan knappt vänta. Ahhh! Vill ha skola nu!! Även om jag fick lite panik över att jag ju inte har hunnit träffa alla som nu, snart, flyr denna stad eller detta land för att ge sig ut på egna, nya äventyr. Tror dock att det ska kunna gå att få ordning på det också, trots att kyrkan, träningen, och ännu mera kyrka drar igång samtidigt som skolan... Det är mycket på gång, men det är så jag vill ha det!! ÅH, måste nästan ställa klockan så att jag kan äta frukost med lillasyster innan hon åker till bussen och vidare till skolan imorgon, bara för att få känna på känslan av att bli väckt av klockan, lite väl tidigt, och göra sig klar för att åka till skolan. Fast bara nästan, kanske kan jag lyckas vakna utan klocka och hinna äta frukost med henne ändå... För sååå skönt är det inte att gå upp alldeles för tidigt. Eller kanske är det det... Oj vad förvirrat det blev nu, men men.

Kommentarer:

1 Lina:

skriven

Du är så sjukt knasig Alice. Lär dig att uppskatta att INTE behöva göra något ;)

Svar: Haha, it´s simply me! Sjukt knasig, kanske det, men det är bara sån jag är ;P
AliceSaraLovisa

Kommentera här: