Helgväder

Reeeeegn! Igen. Jag orkar inte. Hela veckorna kan det vara okej väder, men så fort det blir helg blir det regn och rusk och kallt. Vädret verkar inte vilja att vi ska vara ute och röra på oss. Fast det kanske bara är jag som inte gärna tränar (utomhus åtminstone) när vädret är dåligt. (Fast å andra sidan vill jag inte ha sol eller värme heller) Jag har iallafall, trots regnet, varit ute och kollat skogen där jag lägger banor till en orienteringstävling. Här skulle jag kunna fortsätta med en massa babbel om det, men det är inte jätteintressant, så jag sammanfattar det. Skog, kärr, hyggen, blött, kallt, en karta och en kompass.

I övrigt har det varit en vääääldigt seg söndag. Jag har försökt plugga lite MC-teori eftersom jag börjar få panik för att jag inte tror att jag hinner lära mig allt i tid. Det gick sådär, ska försöka rätta alla kontrollfrågor strax, men jag orkar inte just nu. Nu börjar lektionerna till och med närma sig, men först måste den där orienteringstävlingen klaras av. Bara några veckor kvar, så jag börjar få lite panik över det också.

Kommentera här: