Smörgåstårta och militant soppa

Sitter i skolan och undrar vad man gör när plugget är slut. Det finns inte mycket att plugga nu, så jag har inget att göra, meeen jag är fast här en timme till. Inte blir det bättre av att lärarna sitter och gottar sig med smörgåstårta heller. Varför kunde vi inte få det till lunch istället för militant soppa (läs militärsoppa eller ärtsoppa) och ugnspankaka (som smakade mer som ostkaka, vilket är gott, men ändå)?! Kallt är det också, av någon anledning är elementen avstängda även om det fortfarande är kallt ute. Men det gör inte att jag vill ha smörgåstårta mindre, så himla gott det skulle vara, nu när det snart är dax för kvällsmat innan det bär av till två timmar ridning och minst en timme i stallet. Kul ska det bli, men lite pirrigt eftersom jag varken vet vad dagens övningar går ut på eller vilken häst jag får då det är hästbyte till idag. Börjar undra om jag var lite för kaxig sist när vi fick önska...

Kommentera här: