Singing in the rain

Eller kanske snarare springer i regnet...

Idag har jag varit så duktig att jag sprungit från bussen. Trots att det var lite drygt 3 grader varmt, blåste ordentligt och dessutom regnade. Riktigt skönt faktiskt. Kanske för att jag hade vinden i ryggen hela vägen, vilket aldrig händer här, vinden vänder minst varannan sväng, och det är ganska många svängar mellan mig och bussen. Jag kan ju tipsa om att inte springa utan att sätta upp håret. Jag sprang nämligen med en bläckfisk (läs stort rufs) på huvudet och den (det) vägrade sluta slå mig i ansiktet. Det kan bli ganska irriterande, men när jag sprungit nästan ända hem var bläckfisken så blöt att den inte orkade slåss längre.

Just nu borde jag plugga svenskatal inför nationella på fredag, men jag orkar verkligen inte. Jag tror faktiskt jag tar och sätter mig med en bra bok i soffan framför kakelugnen istället. Och jag vet inte alls allt som står på varenda sida i hela boken för att jag läst den alltför många gånger förut... Eller?

Kommentera här: