Ring, ring

Från och med igår hoppas jag hela tiden att körskolan ska ringa och säga att någon har avbokat en lektion och att jag kan ta den istället. Jag vill köra motorcykel nu!!! Trist att det regnar eftersom det blir så kalt och ruggigt att köra, och någon övningskörning hemma lär det inte bli om det regnar, dels för att det är kallt och blött, dels för att det blir halt och kladdigt på vägen. Inte för att jag har tid nu i helgen, men drömma kan man ju alltid.

Jag tror att jag kanske råkade ljuga i måndags. Jag tror att jag sa att jag har jätte mycket nästa vecka, men jag råkade slå ihop vecka 16 och 17, så det är "bara" ett engelskatal nästa vecka så kommer svenska nationella gånger 2, matteprov och historiaprov veckan efter det. Rätt skönt faktiskt, nu känns det som att man har tid att andas och sova också, inte bara panika och plugga hela dagarna.

Ikväll är det nykteristmöte som gäller. Distriktsstyrelsen har årsmöte, och såklart har jag hamnat där. Vet inte riktigt om jag tror att vi gör någon skillnad, vi har haft ett möte sen jag blev invald, och det var för snart ett år sedan. Om man bara har årsmöte kan man inte genomföra eller arrangera något, och om man inte syns finns man inte.

Kommentera här: