Bortkopplad

Under hela lovet har jag knappt använt telefon, dator eller TV. Det är väldigt skönt måste jag säga. Nu är det tillbaka till verkligheten som gäller, inte lika skönt för att vara ärlig. På Åland är det så dyrt att använda telefonen, eftersom det är utomlands, att den bara låg på mitt rum hela veckan. Sen fanns det ingen TV där och inte hade vi någon tid att sakna någon heller. Dator och internet fanns, men jag hade inget behov av att utnyttja det. Nu när jag är hemma igen är det klart att jag slökollar på TV varje kväll och kollar mail och facebook och så, men inte alls lika mycket som när jag går i skolan och sitter vid datorn och är uppkopplad konstant. Lovet har helt enkelt varit väldigt lugnt eftersom jag inte riktigt haft koll på vilken dag det är, exakt hur mycket klockan är eller vad resten av världen ägnar sig åt.

Återkomsten till verkligheten och det vanliga uppkopplade livet blir å andra sidan hårt. Prov kommer i överflöd de närmaste veckorna och två tal måste jag lära mig utantill inom en vecka. Lite stressande, men jag hävdar ju alltid att jag fungerar bäst då, så jag hoppas att det fortfarande gäller. Blir skönt att återigen lägga mitt liv i loggbokens händer och alltid kunna lita på att loggboken vet allt som är viktigt. Den saknas när jag är ledig.

Kommentera här: