Vatten, vatten, bara vanligt vatten

Idag skulle jag förmodligen kunna redigera bilder hela natten om jag skulle vilja, jag har fotat så ofantligt mycket (förmodligen suddiga om jag känner mig själv rätt) bilder. Dagens tema tycks vara vatten, kanske inte jättekonstigt med tanke på att jag spenderat halva dagen inom hörhåll från Storforsen. Just de bilderna får vänta lite dock, de kräver betydligt mer efterarbete än övriga bilder från dagen.
Efter Storforsen for jag nämligen till Jokkmokk och den fjällbotaniska trädgård som finns där. Tyvärr verkar det vara lite fel säsong för många av blommorna så det mesta var överblommat eller hade kanske bara en dålig dag, men några färgstarka blommor hittade jag. Och vatten förstås, om än i mindre mängd än vid Storforsen. 
Precis som för ganska precis ett år sedan tog jag mig även till Harsprånget och jag är fortfarande lika fascinerad av att det här är i Sverige, och att det till stor del är skapat av vatten. 
 

Kommentera här: