Storforsen lite överexponerat

 
Så, var tog allt vatten vägen som jag tjatade om? Jo, det fick gå tre varv till genom bildmanipulatorn erhm jag menar bildredigeringsprogrammet tills jag hittade en liten knapp som förstörde för mig genom att motverka alla åtgärder jag tagit till för att få bilder att inte bli helt vita när jag fotade vattnet. När jag väl lyckats klicka ur rätt lilla ruta gick allt betydligt lättare kan vi väl säga. Här är iallafall lite bilder från dagens alla vatten, eller kanske bara Storforsens enorma massor vatten. Måste åka tillbaks dit och bada någon gång, men det kan ju vara så att det blir nästa sommar för vem vet om Norrbotten har någe värme kvar denna sommar?
 

Det "naturliga äventyrsbadet" som de kallar det, med grytor som bildats av att vatten forsat fram och flyttat runda stenblock på botten. Idag mulet och 15 grader, inte särskilt inbjudande lockande med ett dopp.





Kommentera här: