Är det såhär en gör?

Jag har varit ner till Uppsala för att ladda lite energi några dagar. Eftersom jag råkade vara där samtidigt som O-ringen, där mina föräldrar var med som funktionärer, hängde jag på och wokade åt hungriga orienterare en av dagarna. Ruggigt varmt är det vid en wokpanna kan jag tala om, ännu mer så om det dessutom råkar vara soligt ute. Det var några hektiska timmar, men ganska kul ändå. I Uppsala hann jag också umgås med båda mina syskon, träna mina skills på en TV-spelskonsol med Lovisa och Edvin (och äta och fika mycket gott), prata med två av mina fastrar och farbröder och klättra klättervägg med lillebror. Jag vet att jag klättrat förut, men det är nog minst 10 år sedan. OJ vad kul det var! Lite svindel längst upp, men inte förrän jag kommit hela vägen upp och råkade titta ner igen. Vi klättrade på 4 väggar och på något vänster lyckades jag ta mig upp hela vägen på alla. Sen när vi var klara skulle vi prova på bouldering men det var inte helt enkelt kan jag tala om. Helt hopplöst svårt skulle en också kunna säga. 
Justja! Medan jag var i Uppsala var jag också till Parksnäckan och såg Den Svenska Björnstammen live. Riktigt bra var det, trots att en av dem pratat eller sjungit sönder rösten dagen innan. Det hördes absolut när han pratade men inte ett dugg när han sjöng. Lite kul kan jag tycka att det var att den enda som absolut inte kunde sjunga i takt var trummisen, men till hans försvar var det ingen som trummade medan han sjöng. Annars bytte de instrument i varandra i en takt som konkurrerar med mitt gamla band HiHats och jag tror att alla utom en bytte mellan minst 2 eller 3 olika instrument, ofta mellan varje låt. 
Ända sen jag flyttade upp till Luleå (förlåt, Gammelstad) har jag tänkt att jag ska ta mig till Bälingeberget, som ligger tvärs över älven från Gammelstad. Bälinge finns säkert överallt, men framförallt är det grannbyn där jag växte upp och vi fick precis alltid storstryk av Bälinge i fotboll. Jag hade ett tag någon form av idé om att jag skulle åka till Bälingeberget och springa upp och ned som träningspass. Kan nu berätta att en promenad räcker utmärkt för att få lite puls efter att ha testat idag. Enligt min klocka gick jag upp 48 meter och sedan ner 76 meter, hur nu den matten går ihop...  

Kommentera här: