Det var ju bra att du kunde det andra för lungsjukdomarna hade du ju inte riktigt koll på

Good enough och inte ett dugg mer är nivån just nu. Har haft min sista tenta för läkarprogrammet (tror jag, minnet är inte toppen för stunden) idag, en munta i Arbets- och miljömedicin, och jag blev godkänd men kanske inte supermycket mer. Jag tror inte jag hängde precis på gränsen och balanserade men inte jättelångt ifrån kanske. Jag var och tränade med systeryster igår och innan hon släppte av mig fick jag lova att inte gå in i väggen innan på torsdag. Eller, egentligen att inte gå in i väggen alls, men det är ju redan helg igen på torsdag så därför var det just till dess jag skulle hålla i. 

Inför tentan idag läste jag bland annat på om utmattningssyndrom och jag är inte där men kan absolut bocka av ett symtom eller tre. Fyra är gränsen för att kunna sätta diagnos och det ska dessutom vara i två veckor. Mitt minne är kaos, jag tappar bort vad jag håller på med och påbörjar saker så fort jag vänder mig bort från det jag började med, jag är allmänt trött och huvudet är inte på topp. Jag tror att det mest är lite mycket som händer just nu och jag vet att den närmaste månaden kommer vara en aning intensiv. 

Om exakt en månad sitter jag i Luleå och har hämtat ut nyckeln till min lägenhet där. Jag håller på och hyr ut min lägenhet så att den inte står tom när jag är borta och det är lite roddande med det innan vi kan skriva kontrakt. Och så är det ju den lilla detaljen att jag har sista 3,5 veckorna skola kvar. 12 seminarier tror jag att jag räknade ihop till. Och en inlämningsuppgift. Och ja, jag kommer förmodligen tjata om exakt hur många dagar och exakt hur många seminarier det är kvar mer eller mindre varje dag och för alla som kan tänkas befinna sig inom hörhåll. 

Kommentera här: