Hur en inte packar en bil 101

Det börjar sakta bli lite ordning i lägenheten här i Luleå och jag har börjat hitta lite, åtminstone till de viktigaste sakerna. I tisdags var jag till sjukhuset och fick första dosen covidvaccin. Jag var öm i armen i ungefär en dygn efteråt men bortsett från det har jag klarat mig utan biverkningar. 
I onsdags tog jag en utflykt till IKEA för att inhandla lite nödvändigheter till lägenheten, lampor exempelvis, och eftersom närmaste IKEA ligger i Haparanda 15 mil norrut blev det ett heldagsprojekt. Till en början tog jag ingen vagn utan bara en gul lånekasse att plocka saker i men den blev snabbt full så jag fick ta en till. Planen var att inte ta någon vagn förrän jag kom till "ta-själv-lagret" men jag fick inse att det dels var ohållbart, dels inte spelade någon roll för att jag oavsett skulle behöva två vagnar. Eller helt enkelt gå flera omgångar. Någonstans mellan kassan och bilen lyckades jag dessutom slarva bort ordersedeln och kvittot på en fåtölj som jag skulle hämta ut i varuutlämningen så jag fick lite stressad springa tillbaks och först leta i kassan och sen be om en ny lapp inne i butiken där jag köpt fåtöljen. Den fanns iallafall kvar och väntade på mig när jag väl kom till utlänningen men var kvittot är har jag ingen aning om, jag har fortfarande inte hittat det. 
Innan jag och den då fullpackade bilen åkte hem igen promenerade jag längs strandpromenaden i Haparanda och finska gränsen. Det var inte sådär varmt och somrigt att jag ville sitta ner på någon av bänkarna och njuta en stund, men solen sken till och från och lyckades jag hamna i lä var det riktigt skönt. Det känns som att det alltid blåser en hel del här, inte bara i Haparanda utan i Luleå också. Cykelturer till och från jobbet kommer med andra ord kunna gå väldigt olika lätt och snabbt beroende på åt vilket håll det råkar blåsa. Det kommer inte vara fråga om ifall jag har motvind utan mer när och hur mycket motvind jag kommer ha.  

Kommentera här: