En helg, en gång för länge sen

Så vips har jag bott i Luleå två månader, sommarvikariaten tar snart slut och jag har sett ytterst begränsade delar av Norrbotten. Den här sommaren har jag i vanlig ordning jobbat, jobbat lite till och sen jobbat ytterligare lite till. För snart två veckor sen var mina föräldrar, min mormor och min mammas faster här på besök och då passade vi ändå på att se oss omkring lite. Bodens fästning, Storforsen, Harsprånget och Jokkmokk klarade vi av på en och samma dag. Hamnen och domkyrkan en kväll. Sen åkte pensionärerna hem och vi kunde ta det lite lugnare och plockade Hitta ut-kontroller och besökte ett friluftsmuseum (som tyvärr odlade flyghavre istället för havre i sin utställning, lite jobbigt för gamla bondungar och flyghavreplockare). 







Kommentera här: