Stories

Mitt band HiHats tog uppehåll på obestämd tid för ett och ett halvt år sedan när vår sångare/gitarrist flyttade till Malmö. Det sista vi gjorde var att spela in våra egna låtar med tanken att göra en EP. Nu är låtarna äntligen färdiga och vi har ett skivomslag och EPn ligger på Spotify. Veckan när vi spelade in var ingen av oss på topp. Trummisen gick på sitt värsta schema någonsin med dag-, kväll- och nattpass om vartannat, jag jobbade natt och  hade feber (ska låg på golvet på en matta all tid jag inte spelade fiol eller gitarr), pianisten jobbade natt och var slutkörd och så vidare. 
Får jag tycka att det är bra låtar? Och att det är lite tråkigt att vi aldrig spelade in Mumford and Sons Below my feet. Det var vår signaturlåt alla de år jag var med i bandet och vi gjorde den bra, riktigt bra. Jag hade gåshud varje gång vi repade eller spelade den, oavsett hur många gånger vi gjorde det.

Kommentera här: