Det första och sista jag ser

Det första jag ser på morgonen och det sista jag ser på kvällen är kurslitteratur. The molecular biology of the cell (aka The Cell) närmare bestämt. Igår drog höstterminen igång, så nu är det bara att läsa dygnets alla timmar. Eller kanske inte riktigt, men jag har bestämt mig för att plugga ordentligt från start den här terminen, se till att faktiskt läsa litteraturen och hänga med på föreläsningarna. Inga mer precis-på-gränsen-tentor och okej-med-tveksamhet-blir-du-godkänd-duggor. Så nu byter jag jobb jobb jobb mot plugg plugg plugg. Och det känns faktiskt kul, jag läser The Cell hela dagarna för att det är intressant, inte för att det är något jag absolut måste (eller borde) göra. Lite träning (trots att jag dragit på mig en klassisk förskoleförkylning, eller om det är den ännu mer klassiska variant jag alltid åker på när jag jobbat klart, pluggat klart eller allmänt blir ledig...) mellan omgångarna så blir det perfekt!

Jag ser ut som en dränkt katt för att jag var just dränkt, typ. Det tokregnade hela dagen igår men inte satte jag på regnkläder för det när jag cyklade till gymmet...

Kommentera här: