Tjejklassikern

Jag börjar undra vad som flugit i mig. Egentligen. Sitter och funderar på att göra en Tjejklassiker. Tjejklassiker!!
Det innebär att man genomför 4 lopp under ett år, det är Kortvasan, Tjejvasan eller Kristinaloppet (30 km längdskidor), Tjejvättern (100 km cykling), Vansbro tjejsim (1 km) och Lidingö Tjejlopp (10 km). Har två kusiner(som är systrar) som ska göra det och igår fick jag frågan om jag inte ska åka Tjejvasan med dem nästa år, eftersom jag åkte Kortvasan i år. Av någon galen anledning blev jag vääldigt taggad att utmana dem på hela klassikern. Det värsta är väl simningen... Vet att det är kortast eftersom det är 1 km och inte 10, 30 eller 100, men det är ändå 1 km SIMNING!! Träning, träning, träning är väl det enda som gäller... Har blivit så himla träningssugen, bara sådär. Kanske är för att jag kommit igång med att träna. Kommer man igång och ser framsteg är det roligare att sträva efter utveckling än om man tränar nån gång ibland och snarare går bakåt i utvecklingen. Så himla kul att träna! Har blivit någon form av träning varje dag den här veckan, även om danspass på en halvtimme inte riktigt kan räknas. Jag vill ha vår så man kan ut och springa!!