Änglar

Måndagar är kärlek. I stora mängder. Direkt efter skolan skyndar jag iväg ut till min dansgrupp för att lyssna på vad som hänt i skolan den senaste tiden och dansa så mycket vi hinner. Just den här måndagen var bandrepet förlängt och började därför tidigare, så det var bara att skynda direkt från dans till bandrep, med lite kvällsmat i bilen mellan. Mina dansare är så fina! Idag när vi värmde upp undrade de om jag hade någon pojkvän, de hade nämligen spanat in någon på bussen som de tyckt att jag borde bli tillsammans med. De kunde inte säga vem det var, men han bodde säkert i Jumkil, vilket de upprepade minst tre gånger. Haha, förklaringen till varför det inte var helt uppskattat att han säkert bodde i Jumkil är att vi i Börje helt enkelt bara ska tycka att alla i Jumkil dumma, korkade och allmänt jobbiga. Snygg tyckte de att han var iallafall. Haha!! Nästa samtalsämne (medan vi fortfarande värmde upp) blev de två ledare som var med från början och om de kan komma någon gång eller inte. När jag upprepade att den ena bor väääldigt långt bort och därför inte riktigt kan komma och att den andra jobbar och därför inte heller hon riktigt kan komma var reaktionen (förutom att de tyckte att de ju kan ta och komma ändå) "Men vem umgås du då med, om du inte kan träffa dem?! Söta, omtänksamma tjejer jag har!!

Kommentera här: