Lite lätt disträ

Hela dagen (väcktes vid 8 av takbyggandet på vår carport/garage) har jag suttit i hörnet på mitt rum, med musikhjälpen på radion och min religionsuppsats uppe på datorn. Jag har väl kanske kommit liiite frammåt, men det är inte mycket. Förstår inte att det ska behöva vara så svårt att bara göra klart den! Istället tittar jag till och från på musikhjälpen på svtplay, kollar vilka skojsiga träningspass jag kan boka in nästa vecka när jag ändå inte kommer att gå så mycket i skolan (och inser att det inte är något pass som verkar extra kul) eller plockar med min telefon. Gah!! Det är två uppsatser kvar den här terminen, en biologirapport jag knappt börjat på och en religionsrapport jag är nästan klar med, men ändå gör jag det inte. Det vore så himla lätt att bara lägga en fokuserad timme och bli klar med den ena, sen lägga en eller ett par fokuserade timmar på den andra och kunna ta ett tidigt jullov. Men ändå gör jag det inte. Nu ska jag iallafall trotsa snön och ta mig in till stan för att gå på det enda Corepass jag kan hitta. Tycker att det är liiite dumt att de bara har ett Corepass, och det ligger direkt efter ett Steppass. Men men, nu ska jag se hur det är. Kommer säkert känna mig lite smådum under Steppasset, men om jag har träningsvärk imorgon är det värt det. See ya!  

Kommentera här: