Första dagen

Första dagen i trean är avklarad. Haha, vår traditionsenliga (hemska) poängjakt, där alla elever (utom kåren förstås eftersom det är de som håller i den) ska gå runt och göra pinsamheter på stan hade bytts ut mot en något snällare variant där vi istället skulle leta rätt på lärare (efter ledtrådar vi fick av kåren) och sen utföra samarbetsövningar när vi hittat lärarna. Efter lunch fick vi lära oss det nya (återigen, de har bytt varje år sen vi började) datorsystemet, eller, de berättade att vi ska använda oss av Google documents eftersom det är så himla smidigt och sen fick vi gå ut och utforska alla smarta funktioner. Och så fick vi förstås alla blanketter som måste fyllas i, busskort och scheman. Trodde att mitt schema skulle vara kaos och att jag skulle ha så mycket lektioner att jag skulle få kämpa lite för att hinna med att träna en enda gång under veckan, (med tanke på att jag läser 200 poäng utöver ordinarie, alltså 2700 totalt istället för 2500) men jag har faktiskt riktigt bra schema. Alla lektioner ligger relativt nära varandra, jag måste inte vara till skolan längre än till ungefär 14 någon dag och jag börjar sent två dagar. Hur de lyckats gömma alla kurser och poäng i de lektioner jag har på mitt schema vet jag inte, men chanserna att hinna träna är många och det ser inte riktigt lika stressigt ut att hinna övningsköra lite bil heller. Imorgon startar vi på riktigt (börjar 8.30 med två timmar Entreprenörskap, eller UF eller vad man nu vill kalla det) så nu ska jag se till att få tillräckligt med sömn för att vara riktigt pigg imorgon bitti.

Kommentera här: