Klumpig är mitt andra namn

Igår när jag tog upp kameran var linsskyddet intryckt så att det satt snett. Hur jag än försökte kunde jag inte få loss det och när jag skakade på kameran skramlade det av krossat glas. Hade ett UV-filter på objektivet (mellan objektivet och linsskyddet) så jag tänkte att jag kunde skruva av det för att se om det var UV-filtret eller själva objektivet som var spräckt, men självklart gick inte det heller. Pappa lyckades få loss linsskyddet, till slut, och som tur var klarade sig objektivet den här gången, har alltså bara ett UV-filter att ersätta. Var övertygad om att jag förstört objektivet, så det är vääldigt skönt att det klarade sig. Det är så dumt, egentligen. Är nästan helt säker på att linsskyddet blev intryckt när jag ställde ner kameran lite för oförsiktigt i fredags. Tänkte att kameraväskan skulle dämpa stöten så det inte gjorde något, och så ställde jag den inte såå hårt, men uppenbarligen för hårt. Måste bli mycket försiktigare om min kamera ska klara sig någon längre tid.

Kommentera här: