African queen

AAAHH! Måndagar är nu stämplade som helt galna dagar! Heldag i skolan, sen två danspass efter varandra, hem och byta om och äta lite och sen iväg till kyrkan och repa med bandet. Fast jag ska inte klaga, det är så himla kul!! Det första danspasset är inte så ansträngande bortsett från dansandet. Tjejerna är lugna, fokuserade, intresserade och extremt duktiga. Det andra passet är värre. Där har jag 20 (!!!!) tjejer som är typ 6-7 år gamla, är hyperaktiva (känns det som), inte riktigt vill förstå konceptet med att vara tyst, stå still, lyssna eller något annat som bidrar till ordning och reda. Fast vad ska man vänta sig, egentligen. De är ju trots allt ganska små. Det är kul hur som helt, men lite jobbigt när ljudvolymen är långt över vad som är bra för någon och man inte riktigt kan göra något åt det. Sjukt lärorikt iallafall! Tror dock jag har lösningen på problemet. Så länge vi dansade var det lugnt, men så fort vi skulle leka en lek blev det rörigt, så mer dans helt enkelt! Inte mig emot!!

Kommentarer:

1 Moa:

skriven

Oj vad kul! Låter som att intresset har spridit sig ordentligt för dansgruppen! Jättetråkigt att jag inte kunde vara med längre. :) Kram!

Svar: Haha, att be sin gamla lärare lämna ut lappen till ALLA tjejer i skolan lönade sig kan man säga! Har lovat att tala om för dig att alla tjejer från förra året saknar dig! Det första de sa när de kom var "Men var är Moa då?!" :D Kram!!
AliceSaraLovisa

2 Moa:

skriven

Nej sa dom haha!? :) Vad snällt! Saknar att vara ledare för dem, det var några riktigt roliga danslektioner! Jag får komma på besök någon gång haha! Hoppas att det inte blir för stressigt ensam bara! Kram!

Svar: Japp!! Jag ska hälsa att du sa att du saknar dem! Du är väldigt varmt välkommen på besök!!! Haha, det är småtjejerna som är värst och det är klart att det är roligare att vara flera, men det ska nog gå bra! Kram!!
AliceSaraLovisa

Kommentera här: