Tur och otur

Jag väljer att kalla det otur, inte oskicklighet eller klumpighet.
Första dagen i fjällen, regn och krafrig blåst hela dagen, uppkört och moddigt i backarna, lite småtjurigt efter en natt på tåg. Sen på tredje åket slår oturen till och jag ramlar på tummen. Nu är den stukad så att jag knappt kan göra något överhuvudtaget. Jag har inte varit hos en läkare, men den känns stukad. Alltså bara på grund av otur, i kombination med en uppkörd snövall mitt i backen precis där jag tänkte svänga.

Tur har jag inte riktigt haft idag, men för att ändå se lite positivt var det tur att jag hade handledsskydd på mig så att jag inte stukade handleden istället för tummen. Det var också tur att jag stukade tummen och inte ramlade så att jag gjorde mig mer illa, nu kan jag fortfarande åka några dagar till tack vare en elastisk linda och kvalificerad hjälp med att linda på rätt sätt.

Tills imorgon hoppas jag på bättre väder, att det är kallt inatt så att backarna blir pistade och att det blir en trevlig dag utan nya skador och bekymmer från dagens.

Kommentera här: