Kamera!!

Jag fick min kamera igår!! Har inte fått en chans att använda den så mycket än. Tänker att jag kanske kan få lite mer bilder imorgon, men det är sååå tråkigt att fota inomhus så jag hoppas på roligare väder imorgon. Inte så kul med 3-4 plusgrader och snöblandat regn, det ser så blött ut utomhus då... Den är jätteliten!! Då menar jag jätteliten! Tänkte ta en bild på min kamera bredvid pappas, skillnaden känns enorm. När jag tog upp den ur lådan kändes den ännu mindre än den egentligen är eftersom inget objektiv satt på och jag oftast ser pappas kamera med objektiv på, men den är minst lika bra som jag förväntade mig ändå. Mycket pedagogisk och tydlig är den. När man växlar inställningar står det vad som är speciellt med varje inställning, något som inte finns på pappas kamera. Haha, trodde att jag skulle bli tokig på pekskärmen eftersom jag ofta inte riktigt är kompis med pekskärmar, men av någon anledning är jag och pekskärmen väldigt bra kompisar. Tur!! Låg och bläddrade igenom alla inställningar flera varv när jag inte kunde sova inatt... Hela familjen var på bio och såg Mammas Pojkar idag, helt ärligt hade jag klarat mig utan. Det roligaste var när en av pojkarna (som för övrigt är 35 åriga hårdrockare som ropar på mamma så fort ett problem uppstår) blev kallad "jävla kladdkaka" för att han var väääldigt jobbig. Annars var 100 bortslösade minuter. Egentligen. Pojkarna var tragiska, grannen otrevlig och mamman sorglig. Men trevligt att gå på bio med familjen, händer inte så ofta om man säger så.

Kommentera här: