På tredje dagen uppstånden igen...

Tre dagar har jag varit ledig sen min tenta för en vecka sen, vilket egentligen betyder att jag varit ledig tre dagar sen i september förra året men jag har i ärlighetens namn inte pluggat varje dag under senaste två terminerna, och idag slog rastlösheten till. Tänker ofta att jag skulle behöva lite ledigt men jag klarar inte av att göra ingenting särskilt många dagar. Idag har jag därför byggt om min soffa, bytt plats på soffan och bokhyllan som också agerar TV-bänk och börjat sprätta två av min farmors gamla klänningar för att sy om dem. Just nu är planen att det ska bli kjolar av klänningarna, men vi får väl se var det slutar...
Igår var jag ut på landet och övningskörde MC. Planen är att jag ska ta körkort, igen, så att jag får köra hur tung MC som helst men då måste jag klara lågfartsbana, högfartsbana och körning i trafik aka uppkörning först. I stort känns det lugnt, men lågfartsbanan och jag är inte kompisar än...

Kommentera här: