Viktiga procent

Jag är godkänd på tentan!! Jag är med andra ord klar med termin 6 och kan fortsätta med fullt fokus på den här terminen och alla cancermutationer och hudutslag och frakturer och "House-fall" (aka njurpatienter) vi träffar på i vår. Sen att jag har tenta igen på måndag, det tänker jag förtränga just ikväll och ta tag i igen imorgon. Jag tror till och med att jag skrev min bästa tenta på länge, det var några terminer sen jag klarade tentan med mer än någon procents marginal. Tror också att jag fick ganska precis den poäng jag lyckades räkna ihop till själv på tentan så jag hade hyfsad koll på vad jag kunde och inte kunde. Det är VÄLDIGT skönt att kunna gå vidare. Hela klassen har gått och väntat den här veckan på att det ska bli fredag eftersom vi blivit lovade ett resultat nu imorgon, men så plötsligt dök det upp redan idag vid lunch. SKÖNT! Imorgon har vi studiedag så jag passar på att undervisa på anatomikursen för termin 3, och så ska jag försöka plugga lite gener och patologi till tentan på måndag. Här tänkte jag att det skulle bli lite lugnt efter tentan 18 januari, men icke.  

Kommentera här: