Kaffe med socker

Lördagkväll klockan 19.17 och jag är så trött att jag skulle kunna lägga mig och sova. Pensionärsvarning kanske? Råkade lova igår att jag kan vara stand-by för att sitta vak inatt även om jag egentligen absolut inte borde jobba natt när det är skola och jag har en massa plugg att göra på helgerna, men sen behövdes jag på dagen idag så då kan jag ju inte jobba inatt också. Ganska bra lösning ändå tycker jag! Sen att jag var på demensavdelningen 8 timmar där jag i stort sett inte känner en enda boende även om jag kan namnet på kanske hälften är en annan sak, men jag tycker ändå att det gick helt okej. En boende är dövstum (eller, han kan prata ytterst lite och det han får fram är otydligt, sen kanske han hör ungefär lika mycket som vi förstår hans tal...) och försökte prata teckenspråk med oss men ingen annan pratar teckenspråk så han tecknade, och tecknade och tecknade tills vi såg förvirrade ut och då skrattade han. Lite sådär, jaadu hur ska vi nu lösa det här då? Så frustrerande att ha ett språk men ingen som förstår!

Eftersom jag jobbade imorse och sedan inte pluggat ett dugg får jag plugga desto mer imorgon. Har en patientintervju att förbereda till på måndag och ett helt berg föreläsningar att sammanfatta.

Kommentera här: