Sovmorgon imorgon då?

Jag klarade sommarlov några timmar innan rastlösheten slog till. För vad gör man egentligen när man är ledig? Kanske får bli ett uppdrag att komma på det innan sommarjobbet drar igång...

Idag var det dags för kusin nummer två på mammas sida att ta studenten. Väldans vad de växer ikapp mig! Haha, nejdå, men redan 3 år sen jag tog studenten, vad hände där egentligen? Vi är sådär perfekt spridda i ålder att det är en kusin som tar studenten varje år de närmsta 4 åren och sen är det ett glapp ett år innan det är dags för sista studenten. Eller, sen har jag en bonuskusin som vi gärna räknar med som börjar skolan i höst, men ändå. Vi satt och funderade idag på hur vi ska få någon att ta studenten om 5 år, året mellan våra 3 02or och vår 04a och antingen får någon av 02orna läsa fyraårigt tekniskt program (även om jag tror att de tar studenten efter tre år de också och sen bara läser ett år till) eller göra ett utbytesår eller så får vår 04a hoppa över en klass för att han bara är ett geni. Eller så kör vi på med buller och brak med våra 3 02or så att vi måste vila oss året efter. Det funkar ju det med förstås...


Nu ska jag försöka sova ut lite ordentligt inatt och inte vakna vid 05.30 utan att kunna somna om...

Kommentera här: