Träningsvärk är ett måste efter det här

RIPPED, ett pass jag provade på idag på gymmet, är helt grymt. På så många sätt. Grymt jobbigt, grymt kul, grymt inspirerande och helt klart ett måste i mitt tränande från och med nu. Det är styrketräning kombinerat med kickbox-kombinationer (som man gör vänd mot spegeln, alltså inget kämpande mot någon annan) och mina muskler har aldrig brännt så. Det var första passet på terminen, så ingen hade sett just det här RIPPED-passet förut, och det var nog bra att jag gick idag och inte först om några veckor. Inte för att jag tror att det är kört om man inte är med första gången, men jag tror att det blir lättare ju tidigare man går första gången. Då hinner man lära sig upplägget och kombinationerna i takt med att galningen till instruktör drar upp tempot och svårighetsgraden. Haha, jag kommer garanterat behöva rulla ur sängen imorgon! Tror jag ska tvinga ut mig själv på en lugn, men lång, löptur imorgon så att musklerna blir riktigt varma och sen ägna låååång tid åt att stretcha, vi hann nämligen inte med det under det 55 minuter långa passet... Och inte tog jag mig tid att göra det efteråt heller i min brådska genom duschen för att hinna med pappa hem. Haha, dumt, men så går det ibland! 

Kommentera här: