Början på slutet

Imorgon är det dags att återgå till den hårda verkligheten. Skolstart. Haha, fast helt ärligt ska det bli skönt. Lite struktur, en tid att gå upp varje morgon, en uppgift (eller okej, jag vet, mååånga uppgifter) att slutföra, något att planera träningen runt, kyrkaktiviteter, ny termin med dansgruppen... Början på slutet. Eller, egentligen var väl förra terminen början på slutet av gymnasiet, men nu är det ju ännu mer början på slutet av gymnasiets sista år. Hallå, var tog de senaste två och ett halvt åren vägen?! Känns som evigheter sen jag gick i nian, men samtidigt har tiden gått så himla fort! 
 
Det känns väl kanske sådär att börja terminen med att inte ha gjort något alls av det plugg jag skulle göra på lovet (bortsett från UF, men det räknas nästan inte som plugg), men eftersom jag går på en knasig skola har vi hemstudiedag torsdag och fredag, och torsdagen borde räcka för att hinna göra mer än bara det jag borde ha gjort på lovet. Kanske ska försöka somna i tid i kväll? Inte riktigt nu, innan åtta, men innan det blir onsdag är kanske ett bra (och möjligen också rimligt...) mål. 

Kommentera här: