Drömmar om världen

Jag vill ut och se världen. Själv, på mina villkor och med det sällskap jag själv väljer. Nog för att gänget från Göteborg är hur trevliga som helst, men jag vill gå min egen väg, se "min" del av staden, köpa min lunch där jag själv önskar och göra precis det jag vill, precis när jag vill det. Utan att behöva förklara att jag inte känner för att gå ut på klubb, att jag inte bryr mig ett dyft om vilken affär vi går till härnäst eftersom jag ändå inte kommer att leta tillräckligt noga för att hitta något eller att jag hellre letar efter lokal mat på marknaden än att gå på Burger King eller Mc Donalds eller Subway för att äta lunch. Jag börjar förstå varför man kan arbeta dag och natt för att sen kunna resa precis dit man vill. Å vad jag vill ut och resa!! 

Kommentera här: