Hur många gånger kan man åka samma backe?

Har man praktik i Mora är det nästan ett måste att åka till Sälen minst en helg, det är ju närmare till fjällen än hem... När vi dessutom är lediga fredagar kunde jag inte låta bli så i torsdags tog jag bussen upp till Fjällgården och skyhöga snövallar. I fredags var backarna inte jättekul eftersom det snöade hela natten och redan efter någon timme var alla backar uppkörda så att brädan hoppade och for men lördagen var perfekt. Blå himmel, -4 grader och backar som fortfarande var relativt hårda när liftarna stängde. 

Kaosordning på bilderna, men ändå

Jag försökte åka så lite "transportsträckor" som möjligt pga tråkigt och helt ärligt jobbigt när man åker snowboard men en av gångerna jag ändå var tvungen att åka transportsträcka råkade jag hamna i puckelpisten. Puckelpist är en dålig idé när man åker snowboard... Men det gick bra det också, iallafall utifrån mitt mål att undvika akuten!

Kommentera här: