Hej igen träningsabstinens...

Jag går fortfarande med vänsterfoten lindad sen jag halkade i påskas och lägger upp foten på stolar så fort jag kan. Och så har jag inte kunnat träna sen dess pga ont i foten, eller, jag rodde en stund i fredags vilket gick nästan bra och försökte köra ett pass kickboxning igår vilket gick mindre bra, men Alice + ingen träning = dålig kombo.

Apropå något helt annat har jag gått mina första dagar på akuten. Vi har två veckor placering på akuten med blandat dag och natt och A- och B-jour så att vi får vara med både på akutrummet där det är lite bråttom men också får vara med och ta hand om patienter som det inte är lika bråttom med. Igår hade jag en egen patient som jag fick gå in och prata med och undersöka och sedan rapportera till min handledare. Sen fick hon förstås gå in och ställa lite mer frågor och undersöka lite men vi var ganska överens om bedömning och plan. I söndags var jag inte så taggad på att ta egna patienter, men hade en bra handledare igår så det var riktigt kul. Sen mötte jag en kursare idag som går på den avdelning min patient blev inlagd på igår så hon hade läst min i inskrivningsanteckning. Lite läskigt att det är så på riktigt nu. Kul också att äntligen vara ute i verkligheten och se och göra, men det känns hur mycket vi inte kan än!

Kommentera här: